26 maart 2016

Vijgentaart van amandelmeel



  • 300 gram amandelmeel 
  • 1 thl bakpoeder 
  • 2 eieren 
  • 100 ml honing (evt. vervangen voor 2 rijpe bananen) 
  • 10 vijgen 
  • 150 ml kokosmelk 
  • 2 el gesmolten kokosolie (of ghee of roomboter) 
  • 2 thl vanillepoeder 
  • 1 thl kaneelpoeder 
en voor de topping suikervrije jam.



Bereiding:
Verwarm de oven op 180 graden.
Meng het amandelmeel met het bakpoeder, vanillepoeder en kaneelpoeder.
Klop in een hoge kom de kokosmelk en de eieren.
Verwarm de kokosolie en de honing. Giet dat bij het kokosmelk-eimengsel. Doe de vijgen erbij en zet de staafmixer erop.
Giet daarna dit natte mengsel bij de droge ingrediënten. Doe het in een (ingevette) taartvorm en bak in 30 minuten af.

Laat afkoelen en besmeer met suikervrije jam. Ik deed er ook nog wat kokosschaafsel over, maar kokosrasp kan ook. Of misschien zelfs wat citroenrasp voor een lekker zuurtje.

Eet smakelijk!




5 opmerkingen:

  1. Laatst dit recept gemaakt en het was heerlijk! De kinderen hebben er goed van zitten smullen. Wellicht een leuk idee als dessert te serveren in ons restaurant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jolanda Wiggemansen26 augustus 2016 om 12:49

    Dit recept lijkt mij lekker! Ga ik proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda Wiggemansen1 september 2016 om 22:18

    Taartje was heerlijk. Voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het recept leek mij erg lekker! Ik heb het daarom van de week gemaakt en het was heerlijk! Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen