9 januari 2015

Smoothie met....tahinpasta



Huh, tahin? Ja tahin! Ik ontbijt graag met groenten en fruitsmoothies maar in de winter voldoet dat niet altijd. Daarom neem ik er soms nog een gekookt eitje bij. Bijna overwoog ik om als alternatief (ik eet graag ei bij de lunch) vegetarisch eiwitpoeder er door te gaan gooien om de smoothie vullender te maken maar a) dat kost weer extra geld wegens niet in huis b) misschien vult tahin ook wel?

En jawel. Makkelijk te maken en vullen dat het doet!
Goed voor 2 porties:

  • 250 ml ongezoete amandelmelk
  • banaan
  • 2 el ongezouten tahin (*)
  • 1 kopje bevroren blauwe bessen
  • 1 thl honing of wat stevia
  • 1 el cacaopoeder (optioneel, hoeft niet, geeft wél een iets romiger effect)
(*) niet in huis? Het kan ook met pindakaas, amandelpasta of cashewnotenpasta....

Super handig wegens makkelijk vooraf te maken en te pakken in de ochtend of bij acute flauwte in de middag/voor onderweg...


5 opmerkingen:

  1. Dat klinkt lekker :-) En je hebt zeker de donkere tahin gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat voor kleur heeft die ik heb net een pot gekocht deze is creme gr Patty is er verschil in smaak? Kan je anders een foto uploaden van de pot? Dank alvast!

      Verwijderen
  2. Dat doe ik ook vaak Martine, tahin erin. Die maak ik zelf overigens die tahin,, volgens recept van Green Eveien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee! Ik heb vanmorgen voor het eerst sinds lange tijd een groene smoothie gedronken. Het vulde niet meer genoeg sinds ik kritischer geworden ben op het eiwitpoeder wat ik er altijd bij deed. De enige lactose- en weet-ik-wat-vrije poeder die ik kon vinden, was van Sun Warrior. Die heb ik vorig jaar uitgeprobeerd en vond het helaas echt niet lekker (en loste ook heel slecht op). Morgen ga ik wat amandelpasta toevoegen. :-)
    Edith

    BeantwoordenVerwijderen